Ιδέες για το πως τα φυτώρια, γεωπονικά καταστήματα και κέντρα κήπου μπορούν να αξιοποιήσουν το Internet για να αυξήσουν την πελατεία και τις πωλήσεις τους.
Τα φυτώρια, γεωπονικά καταστήματα και κέντρα κήπου, αποτελούν ιδιαίτερες περιπτώσεις επιχειρήσεων. Γιατί πωλούν ένα ζωντανό και ευαίσθητο προϊόν όπως τα φυτά και τα δέντρα. Συνήθως σε κοντινή απόσταση από το κατάστημα. Και έχουν το μέγιστο των πωλήσεων σε συγκεκριμένες περιόδους του έτους.
Σημαντικό ποσοστό των ιδιοκτητών τους, ενώ είναι δημιουργικοί, ιδιαίτεροι και ευαίσθητοι άνθρωποι, δεν είναι διατεθειμένοι να κάνουν το επόμενο βήμα και να αλλάξουν τον τρόπο που έχουν μάθει μέχρι τώρα να συμπεριφέρονται. Να γεμίζουν δηλαδή το κατάστημά τους με προϊόντα (φυτά, δέντρα, αγροεφόδια, γλάστρες, φάρμακα, λιπάσματα, χώματα, κα.) και να περιμένουν να έρθει ο πελάτης να τα ανακαλύψει και να τα αγοράσει.
Με αφορμή προσωπικές εμπειρίες, έγραψα αυτό το άρθρο με αγάπη και ενδιαφέρον.
Ας δούμε λοιπόν πως μπορούν να αξιοποιήσουν το Internet χωρίς πολύ κόπο, αξιοποιώντας τα εργαλεία και δυνατότητες που υπάρχουν.
Το μυστικό της επιτυχίας είναι…
Ότι θα διαβάσετε στη συνέχεια, είναι τεχνικό, απαιτεί μέθοδο και οργάνωση.
Δεν είναι μοναδική γνώση που λίγοι κατέχουν. Είναι κοινό μυστικό.
Το μυστικό όμως της επιτυχίας τους, είναι να αγαπάτε αυτό που κάνετε και να χαίρεστε όταν το κάνετε.
Να χαίρεστε όταν βοηθάτε τους πελάτες σας.
Να περνάτε όσο το δυνατόν καλά, εσείς οι ίδιοι!
Ενημέρωση των πελατών
Η ενημέρωση των ήδη υπαρχόντων πελατών για τα νέα προϊόντα ή την άφιξη νέων παρτίδων από φυτά και δέντρα είναι πολύ σημαντική.
Το ότι σε κάποιον αρέσει να ασχολείται με τον κήπο του, σημαίνει ότι ΔΕΝ ασχολείται μόνον με αυτόν, αλλά ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ στο μυαλό του, είναι μία διαπίστωση που μπορεί να μας βοηθήσει πολύ.
Χωρίς το Internet, ο μόνος τρόπος να ενημερωθεί ο πελάτης για ότι νέο έχουμε να του προσφέρουμε, είναι απλά να περάσει έξω από το μαγαζί μας, να σταματήσει και να μπει σε αυτό.
Με το Internet όμως, οι δυνατότητες που έχουμε είναι πάρα πολλές για να αυξήσουμε την κίνηση και τις πωλήσεις.
Γιατί να μην πηγαίνουμε εμείς στον πελάτη μέσω του Internet, αντί να περιμένουμε να έρθει αυτός σε εμάς;
- Να του υπενθυμίζουμε την ύπαρξή μας με χρήσιμες συμβουλές.
- Να τον ενημερώνουμε για τα φυτά, δέντρα και προϊόντα που έχουμε.
- Να του δίνουμε τη δυνατότητα να τα δει online.
- Να τα παραγγείλει online.
Αξιοποιούμε: website, ηλεκτρονικό κατάστημα, διαφήμιση στο Intermet, Newsletter, τηλέφωνο.
Συλλογή στοιχείων πελατών
Με ευγενικό τρόπο, μπορείτε να ζητάτε από τους πελάτες σας να σας δίνουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους. Π.χ. email και τηλέφωνο.
Να τους ενημερώνετε ότι θα τα χρησιμοποιήσετε για να τους ενημερώσετε για νέα προϊόντα, φυτά, δέντρα που τους ενδιαφέρουν.
Στη συνέχεια, μπορείτε να αξιοποιήσετε τα τηλέφωνα και τα email για να ενημερώνετε τους πελάτες σας.
Και μαντέψτε από ποιους θα αγοράσουν; Από αυτούς που τους ενημέρωσαν!
Αξιοποιούμε: Newsletter, τηλέφωνο.
Μάθετε τις ανάγκες των πελατών
Μιλάμε με τους πελάτες μας. Μαθαίνουμε τι τους ενδιαφέρει. Τι κήπους έχουν.
Και ως να είστε ένα ξενοδοχείο πολυτελείας, σημειώνετε το τι αρέσει και ενδιαφέρει τον καθένα ώστε να του δίνετε πρώτα αυτό που θέλει.
Αυτή είναι μία επιτυχημένη συνταγή που πάντα πετυχαίνει. Γιατί κάνει τον κάθε ένα από εμάς να αισθάνεται σημαντικός. Να χαίρεται που κάποιος νοιάζεται για αυτόν και ξέρει τι θέλει.
Αξιοποιούμε: Newsletter, τηλέφωνο.
Κρατάτε επαφή και ενημερώνετε, γιατί όλοι ψάχνουμε για υπεύθυνη ενημέρωση
“Μάτια που δεν βλέπονται, γρήγορα ξεχνιούνται”.
Για να μην συμβεί αυτό σε εσάς, θα πρέπει να κρατάτε επαφή με τους πελάτες σας. Να τους ενημερώνετε.
Να τους παρέχετε τα μέσα ενημέρωσης και να κρατάτε επαφή μαζί τους.
Να τους λέτε τι θα βρουν στο φυτώρια, γεωπονικό κατάστημα ή κέντρο κήπου.
Αξιοποιούμε: website, ηλεκτρονικό κατάστημα, Newsletter, Κοινωνικά Δίκτυα (Social Media), Διαφήμιση στο Internet, Τηλέφωνα
Αξιοποιήστε τα Social Media (Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης)
Τα κοινωνικά δίκτυα (Facebook. Instagram, Pinterest, κα) είναι ένα τεράστιο πεδίο εύρεσης και διατήρησης πελατών.
Προσπαθήστε να έχετε ενεργή συμμετοχή.
Αλλά να το χαίρεστε όταν το κάνετε. Να μην είναι αγγαρεία και κυρίως μεθοδευμένη προσπάθεια πώλησης. Οι άνθρωποι το καταλαβαίνουν αυτό και φεύγουν μακριά.
Οι δημοσιεύσεις στα social media πρέπει να δίνουν χαρά πρώτα σε εσάς.
Έτσι θα δημιουργήσετε το θετικό κλίμα γύρω από την επιχείρησή σας.
Αξιοποιούμε: Κοινωνικά Δίκτυα, website, ηλεκτρονικό κατάστημα.
Δημοσιεύσεις σε εξειδικευμένα site
Μπορείτε να αξιοποιήσετε εξειδικευμένα site για να προβάλετε την επιχείρησή σας.
Να δημοσιεύσετε άρθρα.
Να δίνετε απαντήσεις στα forum τους, να συμμετέχετε σε συζητήσεις.
Το πλεονέκτημα που έχουν αυτά τα site, είναι ότι συγκεντρώνουν το κοινό που ήδη ενδιαφέρετε για τα φυτά, δέντρα και προϊόντα που πωλείτε. Η προβολή σε αυτά θα έχει τη μέγιστη απόδοση όσον αφορά την αναγνωρισιμότητα.
Ένα τέτοιο website είναι το kalliergo.gr.
Υπομονή, Αγάπη και Μέθοδος
Υπομονή γιατί η επιτυχία δεν θα έρθει γρήγορα, αλλά θα είναι μεγάλη και θα έχει διάρκεια.
Αγάπη για αυτό που κάνετε. Οι άνθρωποι θα το εκτιμήσουν και θα σας ακολουθήσουν.
Μέθοδος για να αξιοποιήσετε σωστά τα εργαλεία που σας δίνει η τεχνολογία.
Δημιουργήστε Ομάδα
Κανείς δεν μπορεί να τα κάνει όλα μόνος του όσο καλά και να τα ξέρει.
Δύσκολα θα μπορούσα να φανταστώ τον διευθυντή ενός φυτώριου, γεωπονικού καταστήματος, κέντρου κήπου, να απαντά ο ίδιος στα τηλέφωνα, να στέλνει παραγγελίες, να κάνει δημοσιεύσεις στα social media, να διαχειρίζεται το website, να ενημερώνει το ηλεκτρονικό κατάστημα, να φροντίζει τα φυτά στο φυτώριο, να κάνει την αποστολή των παραγγελιών, να ενημερώνεται για τις εξελίξεις, και τόσα άλλα!
Για να μπορέσει να τα τρέξει την επιχείρηση (άσχετα αν ξέρει να τα κάνει όλα μόνος του), είναι να δημιουργήσει μία ομάδα ανθρώπων γύρω του. Μπορεί να ξεκινήσει από ένα εξωτερικό συνεργάτη ή τον / την σύντροφό του και στη συνέχεια να επεκταθεί.
Μπορείτε να μας επισκεφθείτε στο altermarket.com.
Το μυστικό της επιτυχίας στην ανάπτυξη ενός φυτώριου, κέντρο κήπου, γεωπονικό κατάστημα
Το μυστικό της επιτυχίας στην ανάπτυξη ενός φυτώριου, κέντρο κήπου, γεωπονικό κατάστημα είναι:
- Αγάπη και ενδιαφέρον για τον συνάνθρωπο
- Να περνάτε οι ίδιοι καλά
- Να αγαπάτε αυτό που κάνετε
- Φτιάξτε Ομάδα
- Αξιοποίηση των εργαλείων
- Καλοί συνεργάτες
- Υπομονή και μέθοδο
Tags: INTERNET • ONLINE MARKETING • ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ • ΓΕΩΠΟΝΟΣ • ΚΕΝΤΡΟ ΚΗΠΟΥ • ΦΥΤΩΡΙΑ • ΦΥΤΩΡΙΟ